Di dalam merangka perancangan strategik dalam memastikan KBS memainkan peranan sebagai badan induk ke atas pembangunan belia dan sukan, sudah semestinya KBS perlu menentukan kumpulan sasar atau pelanggan yang perlu diberikan perkhidmatan. Penting bagi KBS untuk menentukan kumpulan sasarnya supaya lebih mudah bagi KBS merancang sesuatu program belia dan sukan yang ingin dilaksanakan serta memastikan objektif dan mesej yang ingin disampaikan di dalam sesuatu program itu akan sampai ke kumpulan sasar.

Kumpulan sasar KBS adalah terdiri daripada:

  • Semua lapisan masyarakat Malaysia
  • Belia berumur di antara 15 hingga 40 tahun (Dasar Pembangunan Belia Nasional)
  • Para atlet Sukan Prestasi Tinggi (Akta Majlis Sukan Negara)
  • Agensi-Agensi Kerajaan
  • Pertubuhan - Pertubuhan Sukan (Akta Pembangunan Sukan 1997)
  • Pertubuhan - Pertubuhan Belia
  • Pertubuhan - Pertubuhan NGO


Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Tomato Green Blue Cyan Pink Purple

Body

Background Color
Text Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction